Kolozsváron a bizalomról tartottam előadást húsz év feletti fiataloknak. A 20 + ifjúsági konferencia nagyon jó találmány! Visky János jóbarátom, lelkész társam meghívására szívesen mentem el a bulgária-telepi gyülekezetébe. Élet, megújulás, közösség, megvalósult szeretet, megtérésék - így tudnám jellemezni azt, ami körülötte megvalósul. Csodálatos ember! Megkaptam tőle Steinhardt naplóját, most azt olvasom!
Ami a témát illeti: Bizlom. Az élet az anyaméhben kezdődik - Isten gondoskodó jelenlétében. Összefüggések:
Anthony de Melo szerint, ha Istent megszemélyesítenénk, akkor olyannak kellene látnunk, mint a legjobbat közülünk. Isten jobb atya, mint a legjobb földi apa és jobb anya, mint a legjobb földi anya. I. János Pál pp, 1978 szeptember 10-én: „Isten részéről soha meg nem szűnő szeretet tárgya vagyunk. Tudjuk, hogy mindig nyitott szemmel vigyáz ránk, akkor is, amikor azt hisszük, hogy éjszaka van. Ő Atya, sőt még több: Anya. Azt akarja, hogy semmi sérelem ne érjen bennünket, csak jót akar mindenkinek”. Utóda, II. János Pál pp „Dives in misericordia” (Irgalomban gazdag) kezdetű enciklikájában fejti ki ezt, amikor két szempontból beszél Isten kegyelméről, s ezt két héber szóval írja le. Az egyik HESED: Isten hűségét, atyai szeretetét jelenti, amely szerint Isten következetes az Ő szavához. A másik RAHAMIM: Isten szerető gondoskodását jelenti. De a szó maga a héber REHEM –ből száramazik, ami anyaméhet jelent. Isten szerető gondoskodása olyan, mint a várandós anya, aki a méhében óv és táplál. Ugyanakkor azt is kifejezi, hogy vele egyek vagyunk, hogy őbenne van elrejtve a mi életünk.
Ami a témát illeti: Bizlom. Az élet az anyaméhben kezdődik - Isten gondoskodó jelenlétében. Összefüggések:
Anthony de Melo szerint, ha Istent megszemélyesítenénk, akkor olyannak kellene látnunk, mint a legjobbat közülünk. Isten jobb atya, mint a legjobb földi apa és jobb anya, mint a legjobb földi anya. I. János Pál pp, 1978 szeptember 10-én: „Isten részéről soha meg nem szűnő szeretet tárgya vagyunk. Tudjuk, hogy mindig nyitott szemmel vigyáz ránk, akkor is, amikor azt hisszük, hogy éjszaka van. Ő Atya, sőt még több: Anya. Azt akarja, hogy semmi sérelem ne érjen bennünket, csak jót akar mindenkinek”. Utóda, II. János Pál pp „Dives in misericordia” (Irgalomban gazdag) kezdetű enciklikájában fejti ki ezt, amikor két szempontból beszél Isten kegyelméről, s ezt két héber szóval írja le. Az egyik HESED: Isten hűségét, atyai szeretetét jelenti, amely szerint Isten következetes az Ő szavához. A másik RAHAMIM: Isten szerető gondoskodását jelenti. De a szó maga a héber REHEM –ből száramazik, ami anyaméhet jelent. Isten szerető gondoskodása olyan, mint a várandós anya, aki a méhében óv és táplál. Ugyanakkor azt is kifejezi, hogy vele egyek vagyunk, hogy őbenne van elrejtve a mi életünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése